19 września 2012

Dżem żurawinowy

dżem żurawinowy
Póki jest sezon na żurawinę postanowiłam wziąć się za robienie domowych przetworów czego wcześniej nie robiłam więc to mój debiut. I oto pierwszy! Dżem żurawinowy, banalnie prosty do zrobienia. Bez barwników, bez konserwantów, po prostu owoce i cukier. Dodatek do mięs i pasztetów ale też do chleba i mojego ulubionego smażonego lub grillowanego oscypka. Słodko-kwaśny, lekko gorzkawy w smaku.

czas przygotowania: 10min
czas gotowania: 30-50min
koszt: to zależy ile chcemy przygotować naszego przetworu, ja kupowałam żurawinę w cenie 20zł za kilo.

Używam na dwie porcje żurawiny jedną porcję cukru. U mnie 600g żurawiny - 300g cukru

Składniki:
  • żurawina (np. 600g)
  • cukier (np. 300g)

Przygotowanie: 
1. Żurawinę należy wypłukać i wsypać do garnka i zasypać cukrem.
2. Co jakiś czas mieszam. Ja swoją gotowałam prawie 50 min i po zastygnięciu otrzymałam twardą galaretkę o intensywnym smaku, jeśli chcesz żeby Twój przetwór miał bardziej płynna konsystencję gotuj przez ok 30 min.
3. Po tym czasie przelałam dżem żurawinowy do wyjałowionych słoików (wstawiłam je do zimnego piekarnika i nagrzewałam do 100 stopni). Zakręciłam i pozostawiłam do wystygnięcia.



Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Ooo! To coś dla mojego M. ! Uwielbia żurawinę do mięsa. Muszę zrobić, świetny przepis. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki dżem musi być pyszny. :) Nigdy nie jadłam żurawinowego...

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam żurawinowe dżemy, co roku zaopatruje mnie w nie mama ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie kupiłaś tą żurawinę? ja w tym roku pyknęłam dżem śliwkowy!!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj sory, przegapiłam Twój komentarz, ja kupowałam na hali mirowskiej. Też w tym roku narobiłam śliwek, mam dżem, powidła i śliwki w syropie. Przerobiłam chyba 15kg :D

      Usuń
  5. Nigdy nie jadłam dżemu z żurawiny - jestem jednak pewna, że smakuje fantastycznie! Sama, jadam głównie powidła śliwkowe dostępne w ofercie firmy https://www.herbapol.com.pl/produkt/powidla-sliwkowe - są naprawdę smaczne (przejrzałam ich skład i nie znalazłam nic, co mogłoby mi w nim nie odpowiadać).

    OdpowiedzUsuń