26 września 2012

Panna cotta ananasowa

panna cotta ananasowa
Zachwycona deserem  i pierwszymi próbami chciałam trochę poeksperymentować ze smakami i zrobiłam panna cottę ananasową i malinową. Tutaj więcej o ananasowej, krótka recenzja: konsystencja była taka sama jak tej klasycznej wersji, w smaku panna cotty nie było czuć ananasa o dziwno trochę jakby wanilii a cukru nie dodawałam. Ale całość jako połączenie dobrze się zgrało.

czas przygotowania: 7min
koszt jednego deseru: 1,2zł

Składniki na każdą jedną porcję:
  • 50ml mleka
  • 50ml śmietany 30%
  • 50ml syropu z ananasa z puszki
  • płaska łyżeczka żelatyny
  • 1-2 plastry ananasa



Przygotowanie:
1. Wiele przepisów podaje żeby żelatynę namoczyć w minimalnej ilości wody żeby napęczniała, ja jednak mieszam wszystko w garnku. Czyli mleko, śmietanę, syrop z ananasa i żelatynę podgrzewam na małym ogniu. Nie chodzi o to żeby mieszankę zagotować tylko podgrzać do takiej temperatury żeby cukier i żelatyna się rozpuściły, trwa to kilka minut.
2. Rozlewam do kokilek, moje mają pojemność 150ml i wstawiam do lodówki na minimum 1,5 godziny.
3. Żeby wyjąć panna cottę zanurzam kokilki na kilka sekund w gorącej wodzie zakrywam talerzykiem i odwracam do góry dnem.
4. Ozdabiam posiekanym ananasem.

panna cotta ananasowa i malinowa


Smacznego!

1 komentarz: