29 marca 2013

Sernik zebra

sernik zebra


Sernik zebra chodził za mną od jakiegoś czasu. Ostatnio w pewnym supermarkecie była spora przecena twarożku sernikowego w wiaderku to skorzystałam i kupiłam od razu dwa, żeby poeksperymentować. Pierwszy z serników który powstał z tego twarożku to sernik zebra. Zrobiłam go w okrągłej formie z 0,5kg sera dlatego wyszedł dość płaski, przez co kojarzy mi się jakoś tak wykwintnie. Żeby mu dodać trochę kontrastu w smaku i kolorze podałam go z sorbetem truskawkowym, który zrobiłam z mrożonych truskawek, niewielkiej ilości wrzątku i cukru. Ten sernik w trakcie pieczenia wyrasta dość mocno a potem opada. Kiedy jest jeszcze ciepły ma delikatną piankową konsystencję a kiedy się go schłodzi jest zwarty, nie jest kruchy, raczej taki gęsty i dość wilgotny.

czas przygotowania: 20-30min
czas pieczenia: 60min
koszt: to zależy bo normalnie wiaderko twarogu kosztuje ok 13 zł wtedy koszt sernika to ok 9zł, ja kupiłam ser w promocji za 6,49 i mój sernik kosztował ok 6zł

Składniki:
  • 500g twarogu sernikowego z wiaderka
  • 60g miękkiego masła
  • 120g cukru pudru
  • 3 jajka
  • 40ml mleka
  • 15g mąki pszennej
  • 30g mąki ziemniaczanej
  • mocno kopiasta łyżeczka naturalnego kakao

Przygotowanie:
1. Masło miksuję z cukrem na jasną masę.
2. Dodaję twaróg i miksuję do połączenia się składników.
3. Z jednego jajka oddzielam białko, żółtko dodaję do masy, miksuję, dodaję pozostałe dwa jajka po jednym, cały czas miksując.
4. Dodaję mąki i mleko i zgadnij co.. Miksuję.. W między czasie piekarnik nastawiam na 170 stopni.
5. Ubijam pianę z białka, dodaję ją i delikatnie mieszam, tym razem już łyżką.
6. Dzielę masę na pół, do połowy dodaję kakao i mieszam.
7. Do formy nakładam na sam środek po dwie łyżki jasnej i ciemnej masy na zmianę.
8. Piekę w 170 stopniach przez 60 minut, studzę przy lekko uchylonych drzwiczkach.
9. Chłodzę w lodówce, podaję z sorbetem truskawkowym.



Smacznego!

2 komentarze: