18 lutego 2013

Sos oliwkowy

sos oliwkowy


Do niedawna nie lubiłam oliwek, wydłubywałam je ze wszystkiego a ich smak nawet wtedy czułam i mi przeszkadzał. I jakoś tak się stało, że spróbowałam ostatnio jeszcze raz, zjadłam jedną, i kolejną, i kolejną.. I rozsmakowałam się w oliwkach. Zwłaszcza w zielonych. Zaczęłam z nimi eksperymentować ale kiedy szukałam przepisu na sos oliwkowy nie bardzo mogłam coś znaleźć w sieci.. Pojedyncze przepisy i to jeszcze mało zachęcające. Więc podaję przepis na sos oliwkowy dla tych, którzy też poszukują czegoś takiego. Nie jestem jeszcze wielkim smakoszem i nie wiem do czego będzie pasował bardziej lub mniej, ja wsunęłam go z filetem dorsza na parze i płatem makaronu, bardzo mi smakowało, więc polecam na pewno do ryb i makaronu. Do czego jeszcze pasowałby taki sos?? Czekam na komentarze.

czas przygotowania: 10min
koszt: ok 3zł

Składniki:
  • 100g oliwek zielonych
  • 1,5 łyżki śmietany
  • 1,5 łyżki majonezu
  • pieprz
  • opcjonalnie jakiś ostry sos lub kawałek papryczki chilli
sos oliwkowy


Przygotowanie:
1. Bardzo krótki opis. Wszystko trzeba zmiksować blenderem i przetrzeć przez sitko. Można doprawić ostrym sosem lub dodać do miksowania kawałek posiekanej papryczki chilli.
2. Podałam z białą rybą gotowaną na parze i płatem makaronu.

1 komentarz: