28 sierpnia 2012

Sos awokado-koperkowy

sos awokado koperkowyPoczątkowo chciałam prezentować całe danie, jednak sos awokado-koperkowy pasuje tak do łososia jak i do mięs, klusek czy ziemniaków dlatego stał się głównym bohaterem posta. Ja podałam go ze smażonym łososiem i ryżem paraboiled. Dodatek awokado do tradycyjnego sosu koperkowego okazał się strzałem w dziesiątkę podbił ładnie zielony kolor i dodał kremowej konsystencji i delikatnego smaku. Polecam !!

czas przygotowania: ok 10min
koszt całej porcji sosu: 2/3zł


Składniki na dwie/trzy porcje sosu:

  • 20g masła
  • mała łyżeczka mąki
  • pół awokado
  • kilkanaście gałązek koperku
  • 50-100ml mleka
  • sól
  • pieprz

W małym garnuszku rozpuszczam masło, dosypuję łyżeczkę mąki i chwilę mieszam uważając żeby nie zaczęło się przypalać. Dodaję posiekany koperek w dużej ilości, w końcu to sos koperkowy, zostawiam na chwilę i dodaję mleko, dolewam po trochu zagotowywując sos żeby mąka go zagęściła dolewam taką ilość żeby gęstość sosu mi odpowiadaa, nie była zbyt wodnista ani zbyt gęsta. W końcu dodaję rozgniecioną wcześniej połówkę awokado i doprawiam solą i pieprzem. Do sosu można dodać również odrobinę posiekanego czosnku.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz