2 października 2012

Tiramisu

tiramisu
Przyszła pora na słynny włoski deser, który każdy powinien spróbować przygotować chociaż raz. U mnie to właśnie ten pierwszy raz i na pewno nie ostatni. Podobnie jak to robię z innymi deserami porównałam kilka przepisów, tu dodałam tam odjęłam i wyszedł tak dobrze, że w moim zeszycie taki już pozostanie. W niektórych przepisach używane są tylko żółtka, w niektórych w ogóle nie ma jajek, tradycyjne tiramisu zawiera i białko i żółtko za to nie ma z nim śmietany kremówki której ja dodałam odrobinę żeby masa miała śmietankowy posmak. Nie użyłam też alkoholu bo nie lubię smaku deserów z procentami. Jeśli masz ochotę na wersję z alkoholem dolej kilka łyżek amaretto lub brandy do kawy, w której będziesz maczać biszkopty.

czas przygotowania: 30min
chłodzenie: kilka godzin a najlepiej całą noc
koszt (6 porcji): ok 10zł 

Składniki:
  • 250g serka mascarpone (jedno opakowanie)
  • 2 jajka
  • 50ml śmietany 30% lub 36%
  • 4 łyżki cukru
  • 14 biszkoptów
  • 2 łyżki kakao
  • 250ml mocnej osłodzonej kawy (ja użyłam dwóch saszetek rozpuszczalnej kawy)

akcesoria: mikser, 3miski, głęboki talerz na kawę, pojemnik na deser (ja użyłam pojemnika z pokrywką do przechowywania żywności 22x14cm)

Przygotowanie:
1. Jajka sparzam wrzątkiem i oddzielam białka od żółtek.
2. Żółtka ucieram z dwiema łyżkami cukru na jasną masę, dodaję mascarpone i mieszam delikatnie na małych obrotach
3. Ubijam białka ze szczyptą soli na sztywno, dodaję dwie łyżki cukru i dalej ubijam aż masa będzie gęsta i lepka.
4. Ubijam dobrze schłodzoną śmietanę.
5. Powstałe trzy masy mieszam delikatnie ze sobą łyżką.
6. Biszkopty maczam w kawie obracając szybko dwa razy, nie więcej bo mogą za mocno nasiąknąć. Układam jedną warstwę na dnie naczynia.
7. Na biszkopty nakładam ok 1 cm warstwę kremu i posypuję kakao, następnie układam drugą warstwę biszkoptów, masy i kakao. Zamykam pudełko i wstawiam na noc do lodówki.
8. Przed podaniem tiramisu można posypać dodatkowo świeżym kakao, dekoruję mini bezami.



Smacznego!

3 komentarze:

  1. Wygląda obłędnie, aż się oblizuję przed monitorem :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie bez śmietanki się robi tak jak w oryginale jednak najlepiej smakuje

    OdpowiedzUsuń