16 listopada 2012

Placki z twarogu

placki z twaroguWidziałam takie placki z twarogu na kilku blogach, przepis zapamiętałam mniej więcej i po jakimś czasie postanowiłam sprawdzić czy rzeczywiście są aż tak smaczne i łatwe do przygotowania. I okazuje się, że są. Dodałam płatki migdałów, które nadały chrupkości. Polecam jako przekąskę w porze przedobiadowej, ale również na śniadanie, deser czy kolację. Można je podać z dżemem, czekoladą, a można zamiast cukru dodać sól i pieprz i podać je na słono ze śmietaną.

czas przygotowania: 15min
koszt (9sztuk): ok 4zł

Składniki:
  • porcja twarogu - opakowanie którego użyłam miało 275g
  • jajko
  • 3 łyżki mąki
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki płatków migdałów
  • olej

Przygotowanie:
1. Twaróg rozgnieść widelcem, dodać pozostałe składniki i wymieszać na jednolitą masę.
2. Żeby masa nie kleiła mi się zbytnio do rąk, opruszyłam je lekko mąką. Na rozgrzaną patelnię z niewielką ilością oleju kładę uformowane rozpłaszczone kulki.
3. Smażę na złotawy kolor z obu stron.
4. Placuszki z twarogu podaję z czekoladą i powidłami śliwkowymi.



Smacznego!

2 komentarze:

  1. bardzo lubię placuszki z twarogu!:) był czas, że potrafiłam je robić na śniadanie i kolację;D

    OdpowiedzUsuń
  2. taka twarogowa prostota, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń