11 grudnia 2012

Sos pieczarkowy

sos pieczarkowy
Kolejny łatwy do przygotowania sos, sos pieczarkowy. Można podać go do różnego rodzaju mięs, do ryb, ziemniaków, klusek śląskich, kasz. Jest na prawdę bardzo uniwersalny i smaczny. Tym razem podałam go z pieczonymi ziemniakami i kotletami mielonymi z oscypkiem. Sos pieczarkowy świetnie pasuje do ziemniaków, makaronu, do drobiu czy mięsa mielonego, do kasz. Jest bardzo uniwersalny. Dodałam drugie zdjęcie - chyba trochę bardziej apetyczne - tym razem podałam go ze smażoną piersią z indyka.

czas przygotowania: 15-20min
koszt: ok 6zł

Składniki:
  • 500g pieczarek
  • 200ml śmietany 12% słodkiej
  • pół szklanki wody
  • lekko kopiasta łyżka mąki
  • pół średniej cebuli
  • lubczyk
  • sól, pieprz 
  • olej
  • możesz też dodać, jeśli lubisz, siekaną natkę pietruszki - opcjonalnie

sos pieczarkowy


Przygotowanie:
1. Cebulę kroję w drobną kostkę i szklę na patelni.
2. Pieczarki obieram i kroję w półplasterki dorzucam na patelnię żeby się podsmażyły.
3. Dolewam śmietankę i wodę rozrobioną z mąką. Dodaję przyprawy - sól,  sporo pieprzu i lubczyk (ewentualnie natkę pietruszki).
4. Mieszam na małym ogniu aż sos zgęstnieje.



Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. A smakuje jeszcze lepiej. Myślę, że zdjęcie tego nie oddaje w pełni:)

      Usuń
  2. swietny przepis. wlasnie skonczylismy obiad, wszystkim bardzo smakowal. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja urządziłam sobie dzisiaj powtórkę. Cieszę się, że smakował:)

      Usuń
  3. Super przedstawiony przepis wszystko jasno i czytelnie . Sos super , udało się nawet początkującemu w tych sprawach ;> POZDRAWIAM:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały przepis bez kostek rosolowych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje za przepis, sos wyszedł przepyszny ;) dodałam do ulubionych!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zajebisty przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. trzeba dodać lubczyk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie trzeba ja po prostu lubię jego smak.. ale bez też wyjdzie i nic się nie stanie..

      Usuń