13 lutego 2014

Muffiny marchewkowe z ananasem, razowe

muffiny marchewkowe z ananasem razowe


Muffiny marchewkowe z ananasem też zrobiłam na swoje urodziny (też tak jak wytrawne muffiny z serem i szpinakiem), zrobiłam je w wersji mini a jako dodatek dałam naturalny serek homogenizowany wymieszany z cukrem waniliowym i ekstraktem z wanilii, którego nie ma na blogu ale też jest własnoręcznie robiony. Wielu osobom bardzo smakowały, mi też ale zjadłam ich mało bo chciałam być gościnna i zrzekłam się swojej części, dlatego będę musiała w niedługim czasie zrobić je jeszcze raz bo mi osobiście bardzo smakowały. Krem z serka można wyłożyć na muffiny w dowolny sposób, ja miałam sporo babeczek ustawionych w konstrukcję dlatego serek był podany osobno i każdy sobie nabierał ile chciał.

czas przygotowania: 15 min + pieczenie 20-25min
koszt: ok 5-6zł + serek (ok 2zł)

Składniki:
  • 2 szklanki startej marchewki (jak zawsze wspomnę, używam szklanki po nutelli) - jak odmierzam marchewkę to pakuję ją do szklanki dość ciasno (to będzie ok 400-500g ale lepiej odmierzyć)
  • 1,5 szklanki "mąki" - tym razem użyłam mieszankę trzy razy po pół szklanki: mąki pszennej, mąki żytniej razowej i płatków owsianych - można je zmielić w młynku do kawy - ja dodałam bez rozdrabniania
  • 1 płaska łyżka proszku do pieczenia - tak na prawdę dodaję proszek zmieszany z sodą - prawie łyżka proszku i ok 1/4 sody
  • pół szklanki cukru - użyłam brązowego
  • szczypta soli
  • około łyżeczki płaskiej cynamonu
  • 2 jajka
  • 2/3 szklanki oleju
  • kilka plastrów ananasów z puszki - zużyłam lekko ponad połowę - ważne jest, żeby je dobrze odsączyć z soku

Przygotowanie:
1. Mieszam  w sporej misce suche składniki czyli mąki, płatki owsiane, cukier, cynamon, sól, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną.
2. Osobno mieszam mokre składniki najpierw jajka i olej - można wymieszać je widelcem, trzepaczką, mikserem, blenderem.. Następnie dodaję do tej mieszanki startą marchewkę i mieszam.
3. Do miski z suchą mieszanką dodaję tą mokrą plus pokrojone drobno plastry ananasa - można użyć też świeżego ananasa albo takiego już w kawałkach. Wszystko mieszam tylko do połączenia składników łyżką.
4. Piekarnik nagrzewam do 190 stopni, do foremek nakładam masę do 3/4 wysokości. Piekę przez 22 minuty, jeśli Twoje muffiny będą większe czas może być trochę dłuższy, najlepiej sprawdzić wbijając w środek drewniany patyczek, jeśli będzie suchy babeczki są gotowe.
5. Podaję z naturalnym serkiem homogenizowanym wymieszanym z cukrem waniliowym i ekstraktem waniliowym.



Smacznego!

1 komentarz:

  1. Chociaż Twój przepis to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych wypieków to ja jednak uważam, że jak już grzeszyć to tak, żeby mieć z tego maksimum przyjemności. Gdy nachodzi mnie ochota na coś słodkiego sięgam po przepis https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ Jest banalnie prosty a babeczki są bajecznie czekoladowe i mają wprost nieziemski smak!

    OdpowiedzUsuń