22 listopada 2012

Surówka pomidor, awokado, kalafior i rukola

Surówka pomidor, awokado, kalafior i rukolaNie wiedziałam za bardzo jak ją nazwać, bo moje skojarzenie nie koniecznie będzie dobrze rozumiane przez Ciebie, dlatego nazwałam posta składnikami użytymi do tej surówki. Jest bardzo podobna do surówki wiosennej z sosem miodowo-musztardowo-cytrynowym, jednak inaczej doprawiona i zrobiona z innym przeznaczeniem. Można podać ją na przykład do kaszy, można również dodać kaszę bezpośrednio do surówki żeby była przekąską lub lekkim obiadem. Może być dodatkiem do mięsa. Ja podałam surówkę z pomidora awokado, kalafiora i rukoli w dwóch wariantach. Z kaszą i tak prezentuję ją tutaj na zdjęciu, oraz w wersji bez kaszy jako dodatek do pikantnego kurczaka pięć smaków.

czas przygotowania: 15min
koszt (3-4porcje): ok 6zł

Składniki:
  • 1 awokado
  • 2 pomidory
  • kilka różyczek kalafiora
  • dwie garści rukoli
  • oliwa
  • lubczyk
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz

Przygotowanie:
1. Awokado obieram i kroję w kostkę, pomidory kroję w kostkę podobnej wielkości, kalafiora dzielę na małe kawałki. Wszystko to plus rukolę wrzucam do miski.
2. Zalewam oliwą posypuję solą, pieprzem, lubczykiem i ziołami prowansalskimi.
3. W tym wariancie podaję wymieszaną z ugotowaną wcześniej kaszą pęczak i kiszona kapustą.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz