11 stycznia 2013

Roladki z kurczaka z pieczarkami

roladki z kurczaka z pieczarkami, roladki z indyka z pieczarkami
Pieczarki są teraz w sezonie więc postanowiłam wykorzystać tą okazję, co objawi się kilkoma przepisami z ich udziałem w najbliższym czasie. Roladki można zrobić także z innych gatunków mięs. Roladki ze szpinakiem prezentują się ładniej kolorystycznie ale te bynajmniej nie ustępują im smakiem. Roladki z kurczaka z pieczarkami podałam z kaszą gryczaną, z którą i pieczarki i drób dobrze się komponują. Jako feedback otrzymałam informację, że mogłoby w nich być coś słodkiego więc może rozwiązaniem byłaby wariacja z ananasem? Z miejsca od siebie mogę też zaproponować wypróbowany od razu dżem z żurawiny. Z podanych proporcji otrzymałam 4 roladki.

czas przygotowania: 30min
koszt (4 roladki): 8-9zł

Składniki:
  • podwójna pierś z kurczaka lub np pojedyncza z indyka
  • 300g pieczarek
  • średnia czerwona cebula
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz
  • olej


Przygotowanie:
1. Cebulę siekam drobno i szklę na patelni.Pieczarki również drobno kroję, dodaję do cebuli i podsmażam. Dodaję siekaną natkę pietruszki, sól i pieprz.
2. Pierś kurczaka przekrawam wzdłuż na pół i lekko solę i pieprzę. Nakładam farsz, zawijam i spinam dwiema, trzema wykałaczkami tak, żeby się nie rozwijały.
3. Tak przygotowane roladki obsmażam ze wszystkich stron na rumiany kolor, po czym zakrywam przykrywką i zostawiam na małym ogniu na 15-20min.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz